söndag 17 maj 2020

Söndag

Vi hade en extra kul vecka då min lillebror kom och hälsa på oss.
Han har varit i karantän och på stugan. Nu hälsade han på oss. Barnen blir alltid helt tokiga och drar honom åt alla håll. De vill sitta i famnen, se trollkonster och visa upp alla sina leksaker för honom. 

Dessutom ser vi ju inte så mycket folk för tillfället så det är alltid lite extra nuförtiden att få besök. Hemma hos oss har vi knappt haft någon under de senaste månaderna.

Vi slog till och besökte allihop glassbilen i fredags. Barnen fick välja i förväg vilka glassar de vill ha.
Ingen rusning vid bilen precis...vi var de enda :)


Lillebror laddade upp glassarna i sin egen kärra. 

Jag tänkte att glassarna skulle räcka hela sommaren, men jag tror att jag var lite väl optimistisk :) 
Det blir lätt en glass per dag tror jag!

Igår besökte vi Hagalandet i Ingå för första gången.
Jag blev helt tokig och ville ha av allting! Blommor, örter, plantor, perenner, allt!

Huh, jag fick verkligen anstränga mig för att inte roffa åt mig av allt. 


Saldot blev tre pelargoner, varav en är ståtliga Drottning Ingrid. Två olika sorters timjan, rosmarin, salvia, chilin "Peppino", två humlen och två söta ljusröda blommor som jag glömt bort vad de är. Små begonior ser det ut som. 

Barnen blev så glada när en stor snäll hund hälsade på oss genast vid bilen och sen kom en katt och strök längs med benen. Mannen undersökte örter och jag blomster medan djuren underhöll barnen. Smulan berättade hela bilvägen hem att hon önskar sig en likadan vit katt som fanns på Hagalandet :)

Alla var väldigt nöjda med utfärden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar