tisdag 26 maj 2020

Poolsäsongen öppnad

Idag är antagligen den hittills varmaste dagen i år hos oss. Det visar på 21 grader varmt. Över 20 grader har det inte varit före idag.

Dagen till ära grävde vi poolen fram ur förrådet och barnen tog sig ett dopp.

Det känns nästan som om sommarlovet börjar idag. Fast barnen är ju hemma hela tiden (pga covid-19) så är det ju lite extra när det blir varmt.

Jag är kontaktpersonen i Smulans dagisgrupp så jag gjorde en insamling och köpte presenter åt dagispersonalen.


Det blev jordgubbsamplar, yllesockor och ett kort.

Mamma stickade tre par yllesockor och jag det fjärde paret. 

Det var så roligt för Smulan att se dagis igår och säga hej till sina kompisar och dagisfröknar. De har ju inte setts sen början av mars. 

Idag sa nog Smulan att det är också jätte skönt att vara hemma, hon gillar både och.

Här hemma har vi en ny katt. Jag samlade ihop alla mina små nystan och stickade en katt åt Smulan.


Den har ca 10 olika nystan i sig. Ett bra sätt att bli av med restgarn. Den har blivit så viktig att hon har nu burit på den i två dagar. Så klart sover den också i Smulans säng och kommer ut på promenader i dockvagnen.

Inte den vackraste katten kanske, men glädje tycks den ge.

På tal om glädje fick jag det bästa brevet någonsin.

Min beställning från Siemenkauppa.


Ringblommorna har jag redan kastat i grönsakslandet. 
Pysslingkrage och Prins Gustafs öga planterade jag under äppelträdet. 

Den vackraste av dem alla, pionvallmon måste jag ännu bestämma mig för var den skall vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar