fredag 22 maj 2020

Räven

Det hände något spännande igår, jag såg för första gången en räv på vår gård.
Jag satt vid datorn med utsikt över berget på bakgården och då såg jag en vacker rödbrun räv tassa ner för berget. Den var så vacker när morgonsolen lyste på pälsen.

Mitt i allt insåg jag att den gick med bestämda steg mot katten Mårran som satt ute och njöt av morgonen.

Snabb som en raket sprang jag ut och schasade iväg den och tog in Mårran.

Jag tror att han inte ens märkte räven, han satt så lugn vid en sten. Huh!


Katten Mårran inlindad i lurvfilt. Ser nästan ut som snö när bilden är svartvit.

Nu får jag hålla lite bättre koll på honom också när han är utomhus att han inte blir rävmat.

Vår lilla igelkott som vi gav namnet "Kotten" har jag inte sett i år än. Hoppas den är okej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar