söndag 10 maj 2020

Morsdag

Glad morsdag allihop!



Mina fina hyacinter i trädgården.

Lillebror tassade in i sovrummet kl.7.30 med ett papper i handen och berättade att han ritat en bild åt mig. Det såg lite ut som en blomma så jag frågade om han ritat en blomma åt mig till morsdag. Nej, svarade han. Det är en gubbe med skrap på kinden som måste gå till doktorn. Jaha, tack så mycket :) Fin var den också. Smulan hade ritat ett fint kort på hela familjen. 

Mannen lovade laga till lunch precis vad jag vill. Det jag allra helst önskar mig är sparrisrisotto, mums! Efterrätten fixar jag. Mamma och pappa kommer hit också på kaffe i trädgården på eftermiddag. 

Igår pysslade jag på balkongen ett bra tag. 
Olivträdet lyfte vi med Mannen ut. Den har övervintrat i vårt förråd och ser helt okej ut faktiskt.


Jag har klippt lite av topparna så att den skulle rymmas in i förrådet och tagit bort grenar som korsat varandra. 

Vår balkong är ganska lång och det är trist med mycket tomrum tycker jag. 
För att göra den mysigare så funderade jag på olika alternativ och något som alltid är rätt är växter. 
Köket ligger strax utanför balkongen och då tänkte jag att det skulle vara fint med örter på balkongen. Det växer på gården, men sådana man använder ofta kunde ligga lite närmare.

När vi planterade vinbärsbuskarna (klick) blev det några pallkragar över. De flyttade nu upp på balkongen. I den pallkragen tänkte jag plantera sallad, rosmarin och mitt lagerbladsträd (som står nu i köket).


Vårt gamla ikea bord fick också flytta upp som blombord. Nere till vänster ser ni en kruka med gladiolus. De planterade jag så sent förra året att de inte hann blomma. Jag ställde krukan i förrådet och glömde bort den. Där sticker de upp igen utan någon som helst omvårdnad. 

En rolig överraskning :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar