torsdag 14 maj 2020

Vårtankar

Maj har verkligen haft omväxlande väder. 
Vackert och soligt, nästa dag snö och vitt på marken. Sen soligt och kallt, blåsigt, slask, sol...
Hett och svettigt saknar jag inte, men kanske lite stabilare väder kanske.

Igår var det en regndag och vi höll oss inomhus för det mesta.
Barnen lekte reseleken. De har på sig solsemester kläder och går med sina väskor till olika destinationer.


Simdräkt, sommarhatt, sommarskor, byxor och reseväska.

Vi hann ut en sväng och fota körsbärsträd när de var som vackrast.


Ljusrött mot blå himmel. Så fint!

Hemma finns det också mycket som växer för tillfället. 
T.ex. denna fina pärlhyacint.


Tre olika blåa nyanser. Så himla fin den också!

Annat viktigt som jag vill tala om för er. Håll i hatten nu. 
Mitt pärlsocker är slut. 
Japp, ingen speciell nyhet tänker ni. Men jag har haft detta paket med pärlsocker sedan jag flyttade hemifrån och använt det bara när jag strösslat det över bulla.

Nu kanske ni ryser till som ätit nygräddade bullor hos mig, men lugn bara lugn. Socker blir inte gammalt :) 
Nästa gång jag skall baka bulla så får jag komma ihåg att köpa nytt pärlsocker. Som sedan räcker i ca 15 år :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar