fredag 10 juli 2020

Finlands järnvägsmuseum

Idag, efter 5 månaders paus så besökte vi ett museum.
Vi hade som mål att år 2020 besöka så många museer som möjligt. Men corona gjorde ett stop för det. 

Vårt museum för idag var järnvägsmuseumet i Hyvinge (klick).


Det var ett stort och fint museum. 
Ett väldigt bra sätt att köra igång museibesöken efter den långa pausen. Skönt nog så fanns där inte så många andra så det var ingen trängsel. 

Vi kollade på den fantastiska maskinerna. Jag har inte förstått tidigare att de är så stora.


Här tittar barnen in i kejsarnens tåg. Den vagnen hade nog den finaste inredningen. 

När vi kollat igenom utställningen flyttades vi oss ut till det lilla mysiga cafét i trädgården och åt morotskaka. Ett miniatyrtåg körde runt gården och vi hoppade på med barnen. Så roligt! 

Barnen var helt utmattade efter det spännande besöket och Lillebror passade på att ta en liten tupplur i bilen.

Före vi kom hem stannade vi i Margretebergsparken (klick)

Den var väldigt inspirerande! 

Det som jag saknar från min trädgård från mitt första hem med gård är jättedaggkåpa.



På bilden ovan väller den över stigen och gräsmattan. Så fin! 
Nu skall jag bara försöka bestämma mig var den skulle passa i min gård :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar