tisdag 7 juli 2020

Piffa upp sovrummet

Av alla rum i vårt hem gillar jag mest arbetsrummet. Den gröna färgen, växterna och möblerna. 
Rummet jag sämst tyckt om är sovrummet. 
Inte så att jag skulle tycka att det är fult, men jag vill gärna ha det mer ombonat.

Så här såg det ut när jag målat det och Lillebror sov där (klick).  
Nu har ju Lillebrors säng inte varit där på en lång tid och det har varit lite tomt och kalt. 

Vi snurrade på idéer tillsammans med Mannen och resultatet blev detta.


En hylla ovanför sängen med växter. De kommer hoppeligen att växa fint och hänga ordentligt ner över kanten på hyllan. Av de fyra tavlorna lämnade vi en kvar för det kändes lite oroligt med fyra tavlor.


Vid takranden sköt vi fast vita taklister. Så att rummet skulle få en bättre "hållning".

Det som vi blev och fundera var nattduksbord. 


Jag har en gammal låda för min tekopp och tidningar. Men jag skulle tycka att det kunde vara fint om vi båda ha likadana små bord som sitter fast i väggen. Så att de inte står på golvet.

En matta har vi nu på golvet också och den ser lite annorlunda ut än vad man är van med. Ingen rak matta precis. 


Den är så himla skön och lurvig under tårna. En yllematta man kan slänga i tvättmaskinen. Jag minns att min farmor brukade ha liknande röda lurvmattor på sitt golv. 

Om någon undrar så har jag slutat sätta sängöverkast på sängen. Det kändes bara som ett besvär att sätta på det och ta bort. Så jag kör med bara lakan. Inte så snyggt, men ack så praktiskt :)


Det som jag verkligen gillar är utsikten. Den är så grön så här års!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar