lördag 18 juli 2020

Pysslingkrage och träff

Igår träffade jag min kära vän som vi inte sett på eeeevigheter. 
Vi satt på ett och samma ställe och uppdaterade varandra, tiden flög i ett huj. 
Jag har nu träffat vänner jag inte sett i år och när jag ser dem så inser jag hur mycket jag saknat dem. Denna vecka fick jag ju också träffa min kusin och hennes familj. 
Det har varit en verkligen isolerande koronavår.

Det som jag följer med dagligen är trädgården. Jag kan knappt åka iväg från den när det händer så mycket.

Runt äppelträden sådde jag pysslingkrage, prins gustavsöga och ringblomma. 
Den enda som behagade dyka upp var pysslingkrage. 


Pysslingkrage, en söt liten bekantskap.

Nere bakom garaget växer det morötter, ringblomma, ärter och solrosor.


Jag väntar med spänning på hur långa solrosorna kommer att bli. 
Här har de bara morgonsol, men växer bra trots det.

Jag borde gallra morötter lite mer ser jag nu :)

Trevlig fortsättning på veckoslutet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar