onsdag 29 juli 2020

Stengång

Jag har kanske inte visat er hur vår gång intill huset ser ut.
Från terrassen går det en lite backe upp och sen kan man gå runt huset och klättra upp till balkongen. Stigen är en grus/sandväg och det smutsar snabbt ner terrassen. Mannen tyckte att vi skulle göra en stenbeläggning istället och jag tyckte att det är en bra idé!


Det gick smidigt att platta till sanden och rada på plattorna då inget behövdes grävas upp.
Gången gjorde vi smalare för att den var onödigt bred. Med den smalare versionen kan man ändå komma bra skuffandes med en skottkärra etc.


Där till vänster grävde vi bort lite till mylla och jag planerade på att bygga en mur här och plantera ljusröda ölandstokar. Det skulle se så vackert ut mot grått.
Mindre gräsmatta, mera växter :)



Snäppet snyggare. Jag skulle förstås ha kunnat städa undan mina grejer före jag tog ett foto.
Skottkärrans hjul sa upp kontraktet, jag hade kört för mycket tunga stenar med den :)
Den lilla gröna skottkärran är Lillebrors. Han skall alltid pyssla med samma grejer som jag. Han har ett plasthjul så han får ingen punktering i sin kärra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar