lördag 1 augusti 2020

Efterrätt

Augusti!
Jag hinner inte med, tiden går för fort! Skulle det inte vara juli fortfarande i några veckor?

Augusti är en bra månad, inget fel med den. Men jag skulle gärna ha fått tiden att gå lite långsammare. 
I år ser det ut att bli ett riktigt blåbärsår. De är stora, saftiga och fina.
Bakom vår gran vid komposten trivs de extra bra. 



Smulan var till bra hjälp. Hon plockade på och fyllde korgen tillsammans med mig. Lillebror tyckte att han skulle passa på nu när det fanns en korg med blåbär så han satt gladeligen i blåbärsriset och tryckte i sig blåbär direkt ur korgen :D Vi plockade och han åt. Vi fick trots det ihopkrafsat 6 dl blåbär i ett nafs.

Veckan har varit fin, regn, men också mycket sol.

Hela onsdagen regnade det, men på kvällen när vi skulle ha träff med brorsan och min vän Henrik så tittade solen fram. Vi satt ute på terrassen och pratade igenom allt vad vi gjort i år. Min kompis har jag faktiskt inte sett i år! 


Jag åt en vacker efterrätt med hallon, glass och kvarg.

När jag promenerade glad hem efter träffen så slog det mig att jag inte varit ute en endaste en kväll med mina kompisar i år! Förrän nu. 
Med Mannen har jag varit några gånger när mor- eller farföräldrarna passat barnen nu när corona situationen varit lite lugnare i Finland.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar