söndag 2 augusti 2020

Solrosor höga som träd

Imorgon börjar dagisträningen för Lillebror och förskolan för Smulan.
Vi har pratat om det, senast idag med Smulan. Hon undrar om jag är nervös då jag skall börja jobba. Om jag är, svarade jag! Det är alltid spännande att börja med nya saker. Så är det, vare sig man är barn eller vuxen så är det lite pirrigt.

Vi skall packa dagis/förskoleväskorna idag och hoppas på en lugn och bra start. 
Nu när coronan finns så är det extra noga att man verkligen är i skick då man kommer till dagis. Ingen hosta, snuva eller någon som helst symptom. Det är ett mysterium hur vi skall klara av att gå regelbundet till dagis/förskola och jobb med dessa regler. Jag förstår dem verkligen, men då barn börjar dagis så har de en tendens att snora på i ett halvår minst. 


Ovan ser ni våra solrosor. En helt annan kaliber än förra året. 2019 nådde solrosorna till midjan. Nu 2020 blir de rekordhöga, jag skulle gissa att de nu ligger på 240 cm.  De två högsta förodlade jag och har vattnat dem med barnens guldvatten :)


Smulan hittade en vän åt sig igår, en syrsa. Han heter naturligtvis Benjamin.


Hon hoppade runt med den. Sedan klättrade den upp i hennes hand och vidare på armen. Vägrade att flytta på sig. Efter att jag och Lillebror gått in så satt hon ännu 15 minuter och pratade med syrsan. 

Jag tror att vi skulle behöva ett nytt husdjur :) Kanske då en katt, inte en syrsa ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar