onsdag 12 augusti 2020

Jobbvecka

 Nu har vi kört en halv vecka med full fart. 

Jag och Mannen har varit 8 timmar på jobb dagligen och barnen på förskola och dagis. Lillebror tyckte idag för första gången att han inte skulle till dagis. Han ville cykla med mig till lekparken istället. Så han var väldigt ledsen när Mannen lämnade honom över åt dagispersonalen. Som tur blev han efter en stund glad igen. 

Att jobba efter tre år känns trevligt, ovant, konstigt, spännande, frustrerande och intressant.

Jag började på en helt ny plats (nog samma företag), i ett nytt team och med helt nya uppgifter. 

Imorgon skall jag prova jobba distans, får se om jag får allt att fungera :)

Jag avslutar denna uppdatering med bilder från trädgården. Visste ni att cosmos blommorna frösår(?) sig? Det visste inte jag! 

Mamma gav mig av dem förra året och jag planterade dem vid torra berget. Där lät jag dem vissna och försvinna.

Nu har de kommit själv tillbaka och vuxit sig ståtliga och fina.

Jag har också några pytte små cosmos blommor. De har börjat växa passligt vid den lilla stugan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar