måndag 31 augusti 2020

Pizzaugn

 Min Man är toppen bra på att laga mat och han gillar det. Hurra, säger jag!

Han har i några år drömt om en pizzaugn och i år slog han till. Han köpte en version där man också kan baka bröd. Han bakar nästan en gång i veckan bröd så den kommer att komma i flitig användning.

Första gången lagade vi pizza för en vecka sedan. Igår fick vi efterlängtat pizzasällskap när min bror med familj och mina föräldrar kom på besök.

Det var så länge sedan vi haft gäster att det inte är klokt! 

Pizzaugnen är en helt bra storlek och ryms att stå på vårt soffbord (utomhus alltså). 

Pizzorna blev ju naturligtvis goda! Min favorit var päron med blåmögelost. Mums!



Snart får vi använda av våra egna tomater till pizzan. Ovan ser ni hur fint Smulans chocolate cherry tomater växer. Det finns ingen godare doft än tomater man själv odlat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar