lördag 15 augusti 2020

Första arbetsveckan

 Första arbetsveckan är avklarad och den har varit intressant!

Jag jobbade tre dagar på kontor och två dagar hemma. Nervöst var det att få allt och fungera hemma, men det gick väldigt smidigt! 

Svårast var att få en bra rutin här hemma. Första hemma dagen satt jag alldeles för länge i ett streck och på en vanlig stol. Andra dagen var jag lite smartare och sträckte på benen med jämna mellanrum och satt ibland på jumppaboll istället för på en vanlig stol. Jag var inte alls lika trött efter arbetsdagen när jag hade bättre arbetsställning.

Jag gjorde en investering och köpte en vagn till cykeln. En sådan har jag drömt om redan i över ett år, men nu kändes det som om jag verkligen behöver den! Det går i ett nafs att cykla med Lillebror till dagis och snabbt går det när jag hämtar båda barnen på dagis/förskola. Vagnen är för ett barn, men Smulan är så bra på att cykla så hon orkar fint själv. Lillebror orkar inte efter dagis trampa först till förskolan och sedan hem. Man får cykelvagnen omvandlad till en vanlig vagn så jag tänkte sälja vår barnvagn. 

Varje kväll har jag grävt upp en näve med morötter.

De är så söta och goda nu!

Jag gallrar samtidigt och plockar systematiskt bort så att vi får större morötter varje gång. I år sådde jag i vår stora låda tre rader med morötter, men jag undrar om jag nästa år borde så lådan full med morot. De är så goda! Så äter vi ännu på vintern av egna morötter :)

Idag är det vackert väder, perfekt stugväder! Men vi kommer nog inte mera att åka ut i år har jag på känn. Mårran får vaka över vår stuga (vi begravde honom på holmen senast vi var där).

Här ligger han på bordet som mamma tvättar mattor på. 

Det är fortfarande konstigt att bo i ett hem utan katt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar