lördag 22 augusti 2020

Veckoslut

 Tjoff så var det veckoslut! 

Jag vaknade till att det regnade idag och då slog det mig att det har inte regnat på evigheter! Jag skuttade fort upp, sprang ut och började roffa åt mig mattor och dynor som ligger på terrass och balkong. Som jag sa så har det inte regnat på så lång tid att jag inte har rutinen mera i mig att kolla om det blir regn och sedan plocka allt bort under tak före det regnar :) 

Våra solrosor har slagit ut i blom! De tackar nog för lite regn.

Kisar ni med ögonen och tittar till vänster på bilden så ser ni en fantastiskt fint insekthotell som min gudson tillverkat. Han är nog så duktig! Jag skall hänga upp den bakom garaget där insekterna trivs bäst.

Denna vecka har vi firat vår bröllopsdag med Mannen. Vi firade våra 13 år som gifta med att äta sushi och dricka Pommac (det var en arbetsdag :D). 

Annat stort är att jag gav bort vår barnvagn (klick). Nu när vi har cykelkärran så har barnvagnen blivit överlopps. Lite vemodigt känns det att inte skurra barn och bebisar i den mera, men den har gjort sitt och vagnen har varit super duper bra. Nu får någon annan glädje av den

Lillebror fick komma hem mitt på dagen då han hade ont i magen. Efter att han hade sovit dagssömn så var allt okej igen. Nu när koronafallen har ökat så är riktlinjerna mycket strängare igen. Vilket jag förstår bra. Det finns bara så många olika nyanser av allt så jag har lite svårt att hålla kolla. Till förskolan får man t.ex. inte gå om någon i familjen är sjuk. Jag får inte heller gå till kontoret om någon i min familj är sjuk, så skall jag jobba distans. Vi får se vad hösten hämtar med sig, det känns som ett mirakel ifall ingen skulle få flunssa eller någon annan båbba. 

Men so far so good :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar