tisdag 4 augusti 2020

Starten

Många har frågat oss hur vi kommit igång med dagis och förskola.
Bra, skulle jag säga!



Första dagen var igår och vi var nog alla lite spända. Vi förde först Smulan till förskolan. Allt var nytt, huset, personalen och barnen i gruppen. Som tur fick jag komma med in i förskolan och se till att hon har det bra. Vi kramades och några tårar fälldes. Jag lovade att hämta henne redan kl.12 (jag förde henne till kl.9). 
Vi traskade över till dagis med Lillebror och han sa att det är läskigt. Han undersökte leksakerna, pratade något smått med personalen och barnen, men höll ett öga på mig hela tiden. Att jag var inom synhåll. 
Efter en timme gick vi hem och sedan hämtade vi hem Smulan.

Hon tyckte att jag kom "mitt i leken" och helt för tidigt! Imorgon skall hon vara länge på förskolan och hon har fått massor med nya vänner :) Underbart!

Lillebror tänkte säkert på dagis under natten och ropade mig till sitt rum 3 gånger! Huh, det var en tung natt. Han som normalt sover så bra. Får se hur det blir i natt.

Idag var Smulan på förskolan från 9 till 15 och jag kom igen helt FÖR tidigt! Imorgon vill hon vara längre ropade hon! Du hinner nog vara långa dagar från och med nästa vecka svarade jag.

Vi var med Lillebror idag två timmar på dagis, så att han fick äta lunch. Jag märkte att han kände sig mycket bekvämare idag och vågade lite trotsa. 
En liten pojke i samma ålder skojade mycket med Lillebror och idag skojade han tillbaka. De var ena riktiga busungar där de satt bredvid varandra vid lunchen. Kanske det var riktigt bra att hitta en snäll buskompis åt sig :)

Imorgon skall Lillebror få stanna ensam i några timmar på dagis. Får se hur det går.
Det kan hända att det är svårare för mig än för honom :) Han som aldrig har varit och skötas hos någon annan mor-, och farföräldrarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar