söndag 16 augusti 2020

Varmt veckoslut

 Tidigt på morgonen jobbade vi alla en stund i trädgården. 

När det kändes mera som jobb än roligt, där under heta solen så styrde vi nosen mot stranden.

Vi har hittat en sån fin strand! Vi var de enda där på stranden, vilken lyx!

Några andra hade nog hittat dit och övernattat i tält och en familj som var på båtutflykt var också där. Men de vågade sig inte i vattnet.

Barnen gjorde sjögräsbollar och rullade runt i sanden i sina blöta badkläder. Det blev att duscha dem när vi kom hem igen. 

En riktigt bra söndag.

Inget inlägg utan plantor skall det bli så jag visar er ett foto på mina gladioler. Bilden fokuserar på bakgrunden istället för på blommorna, men ni ser säkert hur fina de är.

Jag fick lökarna förra sommaren, men så pass sent att de hann aldrig blomma. Jag ville inte slänga bort dem så jag ställde krukan med lökarna i förrådet. I år kom de sedan fram. I en riktig julröd nyans :D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar