torsdag 16 juli 2020

Spontanbesök

Vi gjorde en extempore sväng till sommarstugan. Veckan har varit fullpackad med program och när Mannen kom igår hem från massage (han har slagit knut på sig själv) så frågade han att ska vi åka över till stugan?! Jaaa! Svarade jag och barnen.
Vi stod ute och ordnade med stenarna. Fort packade vi med oss mat och Lillebrors kanin och så åkte vi. Så snabbt gick det att jag kom i de kläder jag hade på mig och åkte hem i dem idag. Vi har alltid lite extra kläder på stugan från 90-talet som jag använder vid behov. 


Smulan och Lillebror skulle genast simma.

Det var ett väldigt fint stugbesök och jag gillade bäst stunden när jag badat bastu och sitter på den varma bryggan och det är bara tyst runtomkring. Fiskarna plaskar och sländorna flyger runt. Jag har hört att det är ett riktigt mygg-år i år, men jag märkte inget av det på vår holme.

Nästa dag hade vi blågröna alger så det blev tyvärr inget mer simmande för barnen. Vi åkte hem efter lunch och körde barnen direkt till farföräldrarna.
Jag och Mannen åkte över till Linlo och paddlade i 3 timmar. Jag var ganska nervös får jag medge när vi paddlade. Det blåste en del och jag var orolig över att kippa i havet. Bra gick det trots att det svängde en hel del när en motorbåt körde förbi. 

Vår kompis gav bra med direktiv och påminde mig om han märkte att jag gör något fel. T.ex. svänger med armarna istället för kroppen osv.

Får se hur ömma armar jag har imorgon :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar