tisdag 14 juli 2020

Kalas, korona och kast

Vi har gjort en del kul grejer och andra mindre kul de senaste dagarna.

Börjar vi med det roliga så fick vi min lillebror till oss i lördags och han stannade här några nätter. Barnen var så ivriga och morbror skulle läsa godnattsagor, klä på dem, sitta bredvid dem båda vid matbordet. Hålla i handen, de skulle sitta i famnen osv. Nu får han vila ut när han fortsatte sina resa till annan adress igår :)

Med brorsan och barnen var vi och kastade frisbee i söndags. Smulan var alldeles super bra på att kasta. Hon kastar nästan lika långt som jag och jag har ändå spelat frisbeegolf. 

Vi firade mig i söndags med föräldrarna (och brorsan som var övernatt). Mamma hade bakat sin goda jordgubbstårta med grädde och jordgubbar. 


Mamma och pappa hämtade av sina rosor åt mig.

På måndag firade vi Lillebror (fyller 3 år i slutet av månaden) med min kusin och hennes familj. De är Lillebrors gudföräldrar. Jag såg dem senast förra året så vi hade mycket att ta igen. 

Smulan och jag hade flunssa i förra veckan och var och testade oss så att det inte skulle vara corona. Jag misstänkte alltså inte att vi skulle ha det, men man skall kolla upp det med låg tröskel har jag förstått. Det bekräftade läkaren jag hade ringtid med också, att kolla upp det. Vårt började med ont i halsen och sedan snuva. Idag fick vi veta att det inte är corona. Själva testet gjorde de med att köra upp en låååång pinne i näsan. Det tog inte sjukt, det var mera obehagligt. Och när de kört den in så långt det går så brände det åt både mig och Smulan.  Så nu har vi testat det också. 

Nu vågar farföräldrarna träffa barnen igen, när de vet resultatet.

Bilderna nedan är av en klematis jag grävde i höstas ner bakom en rönn.



Jag hade inte så höga tankar på att den överlever för att det är torrt och skuggigt där. Dessutom fick jag inte så djup grop åt den. Det blev en glad färgklick i skogen trots allt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar