onsdag 24 april 2013

Gudsonens funderingar

Vi var igår efter jobbet och hälsade på gudsonen, hans bror och föräldrar. Vi har inte sett dem på länge när det alltid har kommit något hinder. Sist var det Mårran som blev sjuk och vi måste till veterinären. 

Alltid när man är på besök hos dem så får man super god mat :)
Igår blev det bland annat sparris, sallad och bröd. Till efterrätt hade de gjort crème brûlée enligt Nigellas recept. Gott var det. 

Förra året var vi med gudsonen och titta på djur till Rehndal. 
Jag frågade lite om vi skulle åka dit igen. 
Han funderade en stund och kom ihåg en episod där fåren/getterna sprang hårt förbi och han hoppade upp i min famn för att ta skydd. 

Han berättade att han har blivit nu ett år äldre, han är 4 år redan...orkar jag månne ta honom i famnen om getterna springer emot honom igen?

Jag nappade honom i famnen och sa att det orkar jag, hur lätt som helst!
Då tyckte han att vi bra kunde åka dit i år igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar