lördag 27 april 2013

Städa städa varje (denna) fredag (och lördag...)

Det är "bara" lördag och det känns som om jag skulle ha hunnit med massor!
Efter jobbet rusade jag iväg till föräldrarna där brorsan väntade och så körde vi iväg till hans studielägenhet.

Tanken var att vi skall städa och sortera. Brorsan skall flytta bort från studieorten då han blir färdig i början av juni. Tills han hittar en egen lya så bor han hos föräldrarna och brorsans studielägenhet blir familjens reservhem. Reservhemmet skall sedan inredas med gamla möbler som vi krafsar ihop tillsammans. Jag har t.ex. massor med lakan och handdukar jag kan föra dit :)

Vi gick igenom alla hans kläder, tvättade dem, förde en del till insamling och en del måste vi slänga bort.  Sorterade ena massa onödiga grejer (muttrar, datordelar, papper...). Jisses vad det hade samlats prylar under årens lopp!

Han har dock också fina saker hemma, som denna olivkanna.




Nöjdast är jag med köket, det hann jag tvätta och göra snyggt!


Hela lägenhet har samma golvmaterial. Jag tycker att det är ganska fint, lite spanskt inspirerat kanske?

Vi blev övernatten och fortsatte städa på morgonen. Efter det tog vi frukost på ett café för att brorsan hade tömt kylskåpet på mat tidigare. Det kändes lite lyxigt med tonfisksmörgås och kanelbulle till frukost :)

Nu fortsätter vi med städandet hemma, perennerna i trädgården skall få en till omgång med saxen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar