lördag 20 april 2013

Tallinn

Så var vi hemma igen efter en miniresa till Tallinn. Vårt grannland är jätte vackert och intressant! Man borde nog ta sig över dit lite oftare. 

Det fanns ingen snö i Tallinn och soligt var det!
Vi bodde på hotell Telegraaf.


Sovrummet.

De hade massor med fina små detaljer. 


Denna telefon fungerade. Vi måste ju pröva :)

Vi gick runt i Tallinn med Mannen och hittade fina ställen. Ett av mina favoritställen var kaffe-, och chokladbutiken. Mannen var nöjd när han fick färska kaffebönor och jag var nöjd när jag fick handgjord choklad.



Köpte chili-, nöt-, och cointreauchoklad.


Mmmmmm....

Det konstigaste var att vi träffade i en butik vår kompis mamma och hennes man. Och de bor i Sverige! De var också på kryssning och vi råkade tassa samtidigt i samma butik. Världen är liten!

På kvällen träffades vi med mina föräldrar och åt på "Restoran Lusikas".



Vi var med mamma nöjda med maten, men Mannen och pappa var hungriga efter att vi var färdiga. Deras portioner va löjligt små så jag tyckte lite synd om dem! Det fina med restaurangen var att den var mysig och hade levande musik, dessutom var deras vinlista omfattande. Tråkiga var att maten inte var en höjdare och vi måste vänta länge! 
Pappa som tog kammussla till förrätt (typ 4 små musslor) och en hel fisk till huvudrätt (men den hade inget kött att äta). Han orkade sen äta mycket frukost istället :)


Himla mysig stad!

Tack mina underbara föräldrar för trevlig sällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar