söndag 14 april 2013

Min favorit smoothie

Jag blev länge sedan trött på att äta smörgås på morgonen...det började kännas som om man åt makaronilåda varje dag till lunch. 
Provade med att äta flingor till frukost och det gick bra en tid tills jag tröttnade på det också. Nu har jag hittat något jag gillar, smoothies!

Brukar ta en smoothie efter gymmet eller när jag varit ute och sprungit, men jag märkte att den fungerar bra på morgonen också! Den är ganska mättande.


Jag blandar i min smoothie röda vinbär (har massor kvar från 2012!), blåbär, en banan, naturell yoghurt och mjölk. Super gott!

Dessutom har jag blivit förtjust i dinkelgröt! Det tar en stund att koka den gröten så det blir bra frukost till veckoslutet. Sammetslent när man gör den i hälften vatten och hälften mjölk.

Ett tips än gällande smoothien...kolla att du inte har smoothie-mustascher före du går ut.
Jag märkte att jag hade såna när jag gick efter posten...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar