måndag 1 april 2013

Sista dagen av påskledighet

Min lilla guddotter spydde idag så de stannade hemma och kom inte på besök som planerat. Hoppas hon snart blir bra, inge kul när man är illamående!

Eftersom vi åt upp föräldrarnas mat igår då vi var hela familjen samlad så lockade jag dem hit idag och äta det vi skulle bjuda åt kompisen och hennes barn. Det blev köttbullar med mos och pannkaka till efterrätt. Tur att de kom på lunch för annars skulle vi nog ha ätit köttbullar resten av veckan!

Efter att de tassat hem så bestämde vi oss med Mannen att vi skall springa för att sådant kan man sällan göra en normal måndag kl.16 (vi är på jobb alltid då). Vi trodde att det skulle gå lätt, men fel trodde vi! Det var som om någon gjutit cement i skorna och marken var som sirap, segt!

I 45 minuter sprang vi segt framåt och jag blev nästan illamående! Huh huh, vi har tydligen ätit ganska mycket denna påsk!

Sist vill jag visa er vad min mamma sparat! Lite påskprydnader jag gjorde på 80-talet.




Undrar just hur man klarar av att återvända till vardagen i morgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar