söndag 31 mars 2013

Söndag med familjen

Vi har idag ätit den traditionella påskmiddagen hos mina föräldrar. Skojigt att träffa hela gänget, det var länge sen vi samlades runt samma bord.

Vi började med att skåla med champpis och fira pappa som fyller år på tisdag. Vi hade med brorsorna skaffat honom en flytväst som han kan ta till stugan. Den gamla flytvästen har han haft i super många år och den är alldeles möglig så det var dags med en ny :)

Till förrätt fick vi sparris (jag ääääälskar sparris).


Till huvudrätt blev det finskt lamm och getostpotatis (mums) och sedan blev det flera efterrätter.
Bl.a. paschan mamma gjort och 


chokladkakan jag gjorde.



Påsken har nog varit himla kul i år! Igår var vi hos våra kompisar och hade roligt. Jag skrattade så mycket att jag fick ont i magen :) I morgon får vi guddottern med syster och mamma på besök. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar