fredag 1 mars 2013

Egen tränare

Jag har haft turen att få vara övningskund åt min kompis som studerar till personal trainer. 
Programmet gäller i 8 veckor och nu är vi halvvägs.

Jag är super motiverad och inspirerad av detta!

Vi började med att testa min kondis och sen efter 8 veckor gör vi samma test igen och kollar hur mycket bättre resultat det blir.

Idag hade vi som program att mäta min fysiska ålder. Jag blev 23 år, vilket inte är så illa då biologiska åldern är 31 :) Mätningarna som utfördes var väldigt omfattande, jag blev rätt så imponerad! Hade ingen aning om att man kan mäta t.ex. hur mycket fett man har runt sina inre organ. De mätte hur mycket av mig består av bl.a fett, muskler och vätskor. Sen fick jag utföra tester där man mäter muskelstyrkan. Allt blev helt bra, det som var lite sämre är muskelstyrkan i armarna, men det känner jag till så det blev ingen överraskning.


Jag har också skrivit matdagbok en tid och fick resultatet i förra veckan. Jag blev igen positivt överraskad över hur omfattande analysen var. Det goda var att jag får tillräckligt med vitaminer och via maten så jag behöver inte fundera på sådant. Bra att man inte behöver äta vitaminpreparat :)

Det jag måste tänka på är sockerintaget och hårda fetter. Detta kunde jag nästa gissa, jag som älskar smör och ost borde minska på mängden. Är inte intresserad av att byta ut till lättare versioner.

Att jag borde öka på mängden fibrer förvånade mig ganska mycket för att jag äter flingor eller gröt till frukost och nästan alltid bröd när jag kommer hem. Jag fick som råd att äta ett bröd till i dagen, t.ex. till frukost. 

Jag skall göra precis allt vad som förväntas av mig så väntar jag med spänning på slutliga testen som är om fyra veckor. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar