torsdag 28 mars 2013

Mårran 9 år

Katten Mårran fyller 9 år idag, hurra!

Han är garanterat världens snällaste katt! Han har aldrig klöst någon eller blivit arg. Då barngästerna har rivit honom i pälsen försöker han bara snällt smyga bort.


Han talar ganska mycket, jamar lite nu och då och försöker berättar bl.a. att han skulle behöva mera mat i skålen (han är alltid hungrig). Orättvist nog måste denna matälskare följa en strikt diet pga. urinsten. 

Då vi fick Mårran var han jätte liten. Jag har nog ibland undrat om han verkligen var så gammal som de som gav honom åt oss påstod.  Han såg ut som en liten fladdermus.


Bild av Mårran som pytteliten med sin lilla nalle.

Han sov på min dyna tills han blev en stor katt. Mannen gillade inte det för att om Mårran hade huvudet på min dyna så hade han bakdelen på Mannens dyna :) 

På sommarstugan brukar vi inte låsa dörrarna så då smyger Mårran in i sovrummet och lägger sig bredvid mig. Ofta ligger han som en halvmåne runt mitt huvud och krafsar mig i håret. 

Puss på dig min katt-skatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar