onsdag 27 mars 2013

Memma

Nu har påsken börjat hos oss, tjohej!
Egentligen skall jag nog på jobb imorgon ännu, men vi stänger tidigt så det känns nästan som ledigt. Man far och visar upp sig bara.

För att fira påsken så åt jag idag för första gången memma i år.


Jag tycker om att äta memma med vaniljvisp.

Ärligt talat så smakade jag för första gången på memma i vuxenålder. Jag hade hört att det är äckligt och hade inte ens kommit på tanken att köpa själv av det. 
Men när svärmor bjöd på det för ca. 11 år sedan så ville jag ju prova, det var ju gott! Köpte sedan hem en egen låda med memma och åt upp den i ett nafs. Att äta en hel låda memma på någon dag är inte att rekommendera...


Memman är väl huvudsakligen gjord av rågmjöl och rågmalt så det kan väl inte vara så onyttigt heller?
Jag har förstått att antingen tycker man om smaken eller sen inte. Men ta och provsmaka  memma om du inte gjort det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar