måndag 11 mars 2013

Blomlasagne

Vi brukar ha jobbköket fullt av kolleger under lunchtid, men undantagsvis satt jag ensam på lunch en dag. Under lunchtiden brukar det vara mycket att tala om med kollegerna, men nu var det alldeles tyst. 
Jag äter alldeles för fort när jag äter ensam så jag passade på att bläddra i tidningar så att jag skulle äta lite långsammare. 

I en tidning och hittade en ganska kul idé!


En blomlasagne!

Nu är det väl för sent att fixa en sådan till våren, jag borde ha hittat "receptet" förra hösten. Gillar idén att det skulle ploppa upp nya blommor när de gamla blommat färdigt.

En sådan skall jag göra i höst (förutsatt att jag kommer ihåg det). 

En till grej jag skulle vilja göra när det blir lite varmare är att tillverka betongplattor med mönster. Kanske jag äntligen skulle få gjort det på sommaren.

1 kommentar:

  1. Vilken fin idé! Måst testa på det här näst höst på vår framgård.. ifall jag kommer ihåg...

    SvaraRadera