fredag 15 mars 2013

Väggklättring

Idag har jag gjort någonting som jag tyckte att var super kul!
Jag har klättrat upp längs med höga väggar.

Jag har tidigare varit och bouldra, dvs. man klättrar upp längs med väggar utan sele och rep. Väggarna är max. 5 meter höga och golvet är som en stor madrass så man skadar sig inte om man faller. Tycker att det har varit helt okej och man har fått öva fingrar, armar och rygg bra.

Idag har jag klättrat med rep upp längs med höga väggar.


En rutt är en färg. Dvs. väljer du rosa rutten får du bara röra de rosa "stenarna". Man får inte ta stöd av "stenarna" i andra färger.

Det jag var mest nervös för var att komma ner. Man måste våga lita på personen som säkrar och bara släppa taget och gå ner längs med väggen sittande.

Efter att jag gjort det en gång så vågade jag klättra ända upp till toppen!
Vilken underbar känsla när man lyckas!

Jag klarade för första gången en lite svårare rutt (5A).

Vi skojade med väninnan P att vi skall klä ut oss så att ingen känner igen oss och vi behöver inte skämmas. Jag skulle sätta på mig en Spindelmannen-dräkt. Tyvärr glömde jag fixa en sådan så jag måste skippa den idé :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar