onsdag 3 april 2013

Skrik och träning

Ja-a ni, om vi börjar med morgonen så började den inte på det bästa tänkbara sättet idag. 
Våra båda katter är väldigt noggranna med att det inte ligger onödigt skräp på borden. Och det är väl en trevlig tanke att ha rena bordsytor. Lite nackdelar med det finns det nog: 

1) Man försöker hitta sina nycklar (som slutligen hittas under bordet)
2) Pennor man lämnar på bordet är ofta spårlöst försvunna och kan ibland hittas under soffan
3) En iPad går i kras när den skuffas ner på stengolvet

Nummer 3 hände idag. Katten Mårran tyckte att han skulle skuffa ner Mannens jobb-iPad från tambursbordet och skärmen gick i tusen bitar. Mannen lät som en brandsiren efter att han plockade upp apparaten. Hur stänger man en sådan brandsiren som inte fungerar med batterier? Jag smög iväg till jobbet och katten blev hemma och lyssna på grälor. Tänker man logiskt så är det ju inte så farligt, det är bara frågan om saker och katterna har inte på 10 år haft sönder någonting :)



Mina fina pärlhyacinter.

Kvällen blev mycket roligare! Jag var till min tränare på slutliga testen och jag har förbättrat mig efter 8 veckors träning. Jag orkade göra mera magmuskler, benmuskler och armhävningar än vad jag gjorde 8 veckor sedan när vi började. Jag är väldigt motiverad fortfarande och tänker fortsätta i samma stil. 
I morgon skall jag lite skämma bort mig och fara på sportmassage efter jobbet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar