tisdag 16 april 2013

Onödig måndag, bättre tisdag

Kunde man radera dagar från kalendern så skulle jag ha raderat gårdagen, den var bara skit. 
Men idag hade jag en jätte bra dag!

Varför var måndagen skit...nå för det första så var det en måndag...
Sen betedde sig en kund jätte oförskämt och jag tål inte det när människor inte kan bete sig så jag var små sur hela dagen efter det. Mera trista jobbgrejor och sen när jag kommer hem så är katten Mårran helt hysterisk och försöker kissa i alla knutar, i sandlådan, på mattor osv. Kollade i sandlådan att väggen var alldeles blodig! Han hade jätte sjukt.

Som tur fick vi tid hos veterinären ännu sent på kvällen så vi åkte dit. Mårran fick antibiotikakur och smärtstillande spruta. Imorgon skall jag ringa och fråga resultatet och hur vi skall fortsätta. 

Han mår nog mycket bättre idag som tur! Tänk vad han är duktig; jag sa åt honom "Mårri, titta godis!" och då åt han upp antibiotikan jag hade i min hand. Lätt som en plätt att ge honom medicin!


Mårran leker med sin gamla nallebjörn.


Idag hade jag en mycket bättre dag :)
Kunden som betedde sig dåligt kom och bad om ursäkt. Har träffat jätte intressanta nya människor, Mårran mår bättre och jag var på sportmassage före jag kom hem. Dessutom hämtade Mannen mig från jobbet så jag fick skjuts hem

Tur att det blev bättre, annars skulle jag ha gömt mig under en sten och vägrat komma fram före snön smultit ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar