tisdag 26 juni 2018

Ett smaskigt recept

Vi trodde redan med Mannen att vi duckade Smulans magbåbba, men vi fick den antagligen ändå. Kan inte förstå varför vi båda blev sjuka igår annars! Vaknade kl.04 på måndag morgon och kände mig inte så bra. Mannen likaså. Som tur går det ofta kvickt om och idag känner vi oss mycket bättre, förutom lite magkramper nu och då.

Nu håller vi tummar och tår att inte Lillebror blir smittad. Han har redan kämpigt nu när tänder är på kommande. Övre tänderna kom just igenom (ÄNTLIGEN) och jag tror att han håller på att fixa en fjärde tand i nedre käken. Massa dräglande och snorande. När han fick första tänderna så var det samma grej.

Jag var såpass pigg att vi var med Smulan och skurade två stycken mattor. Hon var super bussig och skurade alldeles själv dem under mitt vakande öga. Sen var det roligt att klämma allt vatten ur dem med mangeln. 

När man varit orolig i magen så är inte mat det första man vill tänka på, men jag hittade ett enkelt och gott recept som jag tänkte dela med mig.

Jag fick rabarber och så hade jag jordgubbar och googlade recept med dessa ingredienser. 


Jag fyllde en form med rabarber och jordgubbar.
På allt hällde jag en smuldeg (2 dl vetemjöl, 1 dl socker, 1 tsk vaniljsocker och 50 g smält smör).

I ugnen på 200 grader i ca 25 minuter.

Smaskens med vaniljglass till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar