söndag 24 juni 2018

Midsommar

Midsommaren har firats i traditionellt kallt väder. Lite roligt att det varit super fint hela maj och juni och sen PANG på midsommarafton så regnar och stormar det. 
Egentligen är jag väldigt glad över det för att det börjar bli tröttsamt att springa omkring med vattenkannan på gården. Skönt att naturen tar till regnskurar också.

Pga. det dåliga vädret så bestämde vi oss för att åka ut till stugan på lördag istället för stormiga fredag. Det var en bra idé. Dessutom har Smulan varit dålig i magen och båda barnen flunssiga så det var bättre att vänta.


Smulan spatserar glatt runt på gården. Några stora träd fälldes en tid sedan så nu är det öppet.

Åh, vad skönt det var att komma fram. Det var ju nästan ett år sedan jag var där senast! Roligt var det också att förutom mina föräldrar så var min brorsa med sin kompis där också. 

Smulan har väntat väldigt mycket på att få åka ut för att där väntade en ny lekstuga. 


Dörren är från min gamla lekstuga (byggd ca 1985 om jag minns rätt). Det kommer ännu att byggas en terrass och staket runt. Mommo har hittat fina prylar från förråden och loppis som barnen kan leka med där.

Barnet sopade, lagade mat och åt riktig mat där. När jag blir stor skall jag flytta in och bo i lekstugan sade hon :)


Min gamla gunga var perfekt åt minsta barnet. Äkta retro.

Förutom ena massa lekstunder i sandlådan och lekstugan så hann vi äta gott, snarvla vid brasan på stranden, spela, bada bastu och rådda massor. Mamma och pappa blev kvar och röja efter oss :) Vilket berg med disk och skräp som det kommer från ett sådant schack! 

Snart åker vi ut igen, det känns faktiskt mera som semester när man är där än hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar