onsdag 6 juni 2018

Fyra-åringen

Det blev ett litet blogginlägg om min fyra-åring och hennes tankar och saker.
Hon är så underbart finurlig, hoppsig, klok, stark, glad, temperamentsfull och envis. Allt i ett litet fantastiskt barn!

Jag tänkte visa er hennes favoritsaker.


Från vänster har vi Panda-Manda-Tao-Tao. Skalliga dockan heter Lillebror och han har i famnen Rosa-Kanin och Lotta-Lamm. Dockan med hår heter Elsa. En grå hund fattas från bilden, den heter Halti-Kaja. 

Det är viktigt med namn, allt heter någonting för tillfället. Tom. tandborsten har ett namn (den heter Elis). 

Några roliga saker som hon sagt tänkte jag också dokumentera, för att man glömmer ju så lätt!

Smulan: Min rock (som är ärvd av grannen) luktar Sauli Niinistö. 
Jasså, svarar jag. Vem är Sauli Niinistö? En pojke svarar hon.

Vill du prova ha en tävling i din mun mamma, undrar Smulan? Först skall du sätta två olika saker i din mun (t.ex. morot och mos) och sen tuggar du och sväljer. Maten som hamnar först ner i magen vinner. 

Det var en svår tävling att hålla koll på vinnaren :)

Det där med att vinna är en relativt ny grej, kanske sedan tre månader tillbaka. Det är jätte viktigt att vara först och vinna. Tävlingsinstinkten har vaknat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar