söndag 3 juni 2018

När jag var gravid



Jag minns inte om jag har skrivit om tokigheter jag fått höra när jag väntat mina barn. 


Jag år 2014 med Smulan.


Här kommer några konstigheter:

  • ”You look fat in the face”. Det har blivit ett flygande citat inom min familj, vi gillar att ta upp det nu och då i passliga situationer och skratta lite till :) Det var en asiatisk kund som sa det åt mig. En bra kund som jag hade mycket att göras med. När jag sa att jag var gravid så nickade han förstående. 
  • Ett äldre barnlöst par erbjöd sig att adoptera mitt barn. Jag såg nog ut som ett stort frågetecken. De ville ju lite förklara sig att de gärna skulle adoptera mitt barn eftersom jag är en klipsk och trevlig människa. De menade att då vet man ju att barnet borde bli vettigt! Dessa var också mina kunder. Ja-haa, sa jag förbluffad. Tackar för erbjudandet, men jag vill nog ha barnet själv :)
  • OJ NEJ ropade en kund! Sedan blev hon röd och sade att det var ju förstås en trevlig nyhet, men hon skulle gärna fortsätta att ha mig som kontaktperson. 
Mycket kommentarer om magens utseende fick jag både när jag väntade Smulan och Lillebror. Fast nästan mera med Lillebror för då kommenterade också okända människor. Jag såg ut som om jag förvarade en jumppaboll under blusen. En enorm boll veckorna före födelsen.

En stor skillnad med att vänta sitt andra barn jämfört med första var alla människor som vid första ville ge massvis med råd och fråga detaljer. Vid andra graviditeten så fick jag inte så mycket kommentarer. De antog väl att jag vet vad som komma skall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar