lördag 16 juni 2018

Hemma igen

Nu har vi kommit hem från vår Sverigeresa. 
Vi åkte i slutet av maj och kom hem idag, alltså 16.6, det blev många fina dagar!
Vi har upplevt och gjort massor med saker. Jag hade inte riktigt lust att åka hem än, men man kan ju inte stanna borta hur länge som helst.

Orsaken till att vi åkte till Sverige är för att min bror bor där. Vi var med honom under dessa veckor alla kvällar och veckoslut tillsammans. Barnen blev super bra kompisar med honom och hängde i honom som apor. Han kunde inte gå hem till sitt före han läst en gonattsaga eller berättat hur saker och ting fungerar. T.ex. varför spindeln väver nät eller hur man tillverkar papper.

Vi bodde i Norrköping och jag gillade verkligen staden. Den egna hemkommunen känns lite tråkig nu mitt i allt :)


Inget fel med utsikten här inte!

Det kommer säkert att komma en hel del blogginlägg på vad vi gjorde där. Det blev en hel del och jag försöker summera det så gott jag kan.

Kanske vi skulle börja med vår lägenhet. Det blev en lägenhet via Airbnb, en stor lägenhet med kök och flera rum. Gammal och knarrig med vackra möbler. Jag stod bara och stirrade när vi steg in, så fint var det. Det enda dåliga var det vackra plankgolvet som gav oss turvis stickor i fötterna. Nästa gång måste vi ta innetossor med oss!




Lillebror hittade på att använda stolarna som gåvagn/rollator. Här styrde han till diskmaskinen för att inventera den.

Det var ett måste att ha ett eget kök när vi stannade så länge. En grej som jag verkligen gillar är att utforska andra länders matutbud, så roligt! På vägen dit stannade vi på Saltå Kvarn så där bunkrade jag redan upp med basgrejor.

Trevlig fortsättning på lördagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar