tisdag 10 juli 2018

Födis

Så blev jag igår ett år äldre igen. 
Sen jag blev så många år att fingrar och tår inte mera räcker till så måste jag koncentrera mig på att säga rätt ålder. Ibland säger jag mer och ibland mindre. Det är inte så viktigt mera, men ifall någon undrar så räknade jag ihop att jag fyllde 37 år :) 

Jag blev firad med jordgubbstårta hos mamma och pappa.


Smulan slickar i sig av grädden.

Det finns inget godare än färsk jordgubbstårta med grädde.

På kvällen passade min minsta lillebror barnen och vi jämnade bakgården med Mannen och sådde gräsfrön. Snart har vi fixat allt som fixas skall!
Sen är det bara att njuta av trädgården.

Sittande i nya soffan.


Den anlände idag :) Vi installerade den med Smulan.

Vi har tidigare också haft soffa på terrassen (klick). Den flyttade upp på balkongen så att man kan ligga och läsa där. Nu saknade vi en "slänga upp fötterna plats" på bakgården och hittade denna från Bauhaus. Kravet var att den skulle vara av metall och en hörnsoffa så att vi kan bättre ta tillvara knuten. 

Tillbaka till födelsedagen så tänker jag och min mor väldigt lika ibland! Hon hade köpt åt mig clematisen "Summer snow" och en likadan åt sig själv. Så gjorde jag också, jag köpte en summer snow clematis och undrade om min mamma ville ha den andra! Då behöll vi dem vi köpt. 

Så köpte mamma istället flox åt mig...och kan ni tänka, jag hade köpt samma flox (summer fragrance) dagen före! Hih hih...Den tog jag emot och planterade med de andra :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar