tisdag 24 juli 2018

Limmad vimpel girlang

Jag har börjat så småningom fundera på Lillebrors 1-års kalas. 
Jag vill att det skall kännas festligt både ute och inne så jag fixade en vimpel girlang. 
Eftersom jag inte har någon symaskin och orkade inte sy för hand så klippte jag tygbitar och limmade dem fast i ett snöre. Snabbt gick det :)



De får hänga kvar resten av sommaren och hösten, bara limmet håller ;)

Jag svängde också ihop en halloncheesecake. Vi köpte massvis med hallon (jag älskar, älskar hallon!) och jag ville gärna baka någonting av dem också.


Receptet hittade jag här (klick). 

Tyvärr vet jag inte om den är god för att jag har ju inte smakat på den som färdig. Men bottnet, fyllningen och såsen var goda skilt för sig.
Detta får bli Lillebrors födiskaka.

Smulan har haft massvis med lekkompisar. Det började med kusin A som var på besök med mommo och mofa. Följande dag fick vi ha en av bästa vännerna hela dagen hos oss. Det blev mycket lek ute och inne, simma i poolen, hänga i ringar och bibbabesök. 

Idag var vi på spontan grillfest till våra kompisar med tre stycken barn och där hoppade Smulan på trampolinen och lekte med alla leksaker de hade. 
För att lite varva ner så besökte vi en badstrand ännu på kvällen. Nu har vi alla skruttiga tår och vått hår. Skönt att gå och lägga sig.

Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar