tisdag 17 juli 2018

Stugor och sol

Nu när Mannen är på sommarlov så har vi bott på stugor.
Vi började hos mina föräldrar i lördags. Där var också brorsan med fru och barn. Mina föräldrar har varit gifta i 40 år 15.7.2018. Inte illa!

Vår gåva till dem var att vi lagade maten på veckoslutet. Till lördag hade jag bakat en jordgubbstiramisu. 


Ful kaka, men god :)

Kusinerna hängde ihop och lekte jätte fint. Det tråkiga är att nu när det är super hett (typ 30 grader varje dag) så har vi blågröna alger. Elände!

Tvättandet fick man sköta i balja.


Lillebror tvättar sitt hår.

På söndagen kom min andra bror över till stugan och vi hann vara med honom en stund också. Vi åkte först hemåt kl.20 när barnen skulle gå och lägga sig.

Spännande att åka hem i pyjamas och nyborstade tänder.


Smulan skulle gärna ha stannat flera nätter där.


Mannens föräldrar ringde och berättade att de har inga alger där så vi styrde till följande nosen mot Karislojo. 


Inga blågröna alger här inte.

Vi har badat (bott i vattnet) i två dagar nu. Jag har inte simmat så mycket sedan jag gick i högstadiet. Mannen kommenterade att jag har säkert saknat simmandet nu på sommaren och det har jag!


Smulan hängde mycket med mig i vattnet och simmade fint. "Mamma, jag älskar att simma med dig" ropade hon! 
Vi hade jätte skoj ihop. 

Härligt med vatten. Det tyckte också trädgården när vi kom hem. Vi måste ha sprinklern på alla dagar så att gräsfröna och nyplanteringarna inte skall brännas. Idag märkte jag att fåglarna också behöver vatten. Lilla bäcken vid oss har torkat och när jag knäppte sprinklern på så flög det alla sorters fåglar till vår lilla gård och njöt av dropparna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar