lördag 7 juli 2018

Överraskning

Vilken rolig och annorlunda dag jag hade idag!
Vi började med att gå över till Smulans dagiskompis för att leka och äta glass med jordgubbar.
Tiden gick fort och vi fick skynda hem för att Mannen sade att vi måste vara senast kl.11:30 hemma.
Hem till oss kom mommo och mofa och Mannen nappade med mig till stan.
Jag hade ingen aning om vad vi skulle göra och hur länge vi skulle vara borta.  
Mannen hade fixat med dagiskompisens mamma så att vi for dit tidigare än planerat och bokat mommo och mofa hit för att vakta barnen så att han kunde ta mig ut.

Han skickade mig i duschen och bad mig ta på lite bättre kläder.
Vi åt på restaurang ASK. Åh, vad jag länge har velat besöka den restaurangen och tydligen har han snappat upp det :)

Det var så super duper god mat att jag kunde ha suttit där i all evighet.

Kolla in efterrätten.


Små läckerheter på en stor sten. Observera den söta miniatyr kanelbullen till vänster!

Efter den bästa lunchen jag någonsin ätit så gick vi runt och tittade på somriga Helsingfors. Sen fick jag bestämma vad vi skulle göra så vi åkte till Bauhaus och laddade upp med stenplattor och trädgårdsslang. Hih! 

Mommo, mofa och barnen var nöjda. De fem timmarna vi var på vift hade de fixar hur bra som helst. Skönt att höra! Ni (mommo o mofa) får gärna passa dem en annan gång igen :D
Tack till alla som fixat en extra fin dag åt mig <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar