söndag 9 december 2018

Andra advent

Denna vecka har varit ganska skön. 
Smulan har varit hemma hela veckan och vi har rört på oss, gjort allt det vi gillat. 
Vi var med Smulan till simhallen på tumis och testade för första gången tillsammans ångbastun. Barnet stormgillade bastun, det gjorde jag också. Vi satt där hur länge som helst efter att vi simmat. I vanliga bastun brukar jag nästan aldrig gå. 
Vi har hela gänget varit och klättrat och ute och promenerat. 

Våra hobbyn tog också slut denna vecka. Jag hade sista boxningstimmen i onsdag och med barnen var vi sista gången på sagojumppa i fredags. 

Jag var så stolt över Smulan på sagojumppan. Vi sjunger och jumppar på finska. Vi sjöng "Tuiki tuiki tähtönen" och hon som drar jumppan frågade om någon kan den på svenska. Det kunde ju Smulan och hon sjöng hela "Blinka lilla stjärna" ensam åt hela gruppen. Tänk att hon vågade och sjöng så fint :) Sedan när alla applåderade och jag satt och blinkade och försökte hålla tårarna tillbaka så blev hon lite blyg och gömde sig bakom mig. Super fint!

Idag har jag andra advent till ära prövat mig på att laga en jullåda, för första gången någonsin.
Jag valde att laga en batatlåda.


Alla utom Smulan gillade den. 

Fastän den var god så lagar jag inga mera lådor i år. Jag äter helst mammas olika fisksorter på julen. Lådor och skinkor bryr jag mig inte så mycket om.

Trevlig fortsättning på söndagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar