lördag 22 december 2018

Jul i vårt hus

I torsdags när flyttlasset kom hit var Lillebror hela dagen hos mommo och mofa. 
Jag och Mannen var på gamla och nya adressen och fixade flytten.
Flyttfirman tog hand om det tyngsta och jag tömde lådor från kl.11 till kl. 20. 
70 st lådor och det såg helt hurja ut hos oss. Grejer överallt!

Nu är det rätt så snyggt skulle jag påstå och vi kan njuta av julen.

Viktigaste lådan tog vi med Lillebror hit före de andra lådorna. Nämligen den med julpynt.


Lillebror kollar jullådornas innehåll. 

Idag var jag med min Lillebror och hämtade julgranen. Den blev en ståtlig gran, hög, smal och lagom gles.


Vi har en lite annorlunda julgransfot :)


Lillebror var såklart med och pyntade julgranen, för första gången. Riktigt snyggt blev det. 
Smulan är redan julgransproffs och kunde ge bra råd åt brorsan.

På tal och vackert så insåg jag några dagar sedan att vi har flyttat till en ljuvlig Bullerby-Junibacken saga. Vi ligger högt uppe på ett berg och ser ner över hustaken. Vitt överallt och vackra gatulampor. Eftersom vi bor högt uppe så har vi backar överallt och barnen åker med pulkor och gammaldags sparkkälke här. Upp och ner, fram och tillbaka.


Vi hängde med såklart och gjorde oss bekanta med grannbarnen. 
Så vackert att hjärtat nästan spricker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar