måndag 31 december 2018

År 2018

Jag gjorde en årslista både 2015 och 2016, men sen blev det paus. Nu kör jag igång igen.
Gjorde du något 2018 som du aldrig gjort förut? 
Köpte ett hus! Det var stressigt, roligt, skrämmande och HÄRLIGT! 
Så bodde vi två veckor i Sverige, det har jag inte heller gjort förut. 
Genomdrev du någon stor förändring? 
Knappast någon stor förändring för det skulle jag säkert minnas...
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 
Ingen blev ny förälder, men Smulans gudföräldrar fick ett till barn.
Vilket datum från år 2018 kommer du alltid att minnas?  
Barnens födelsedagar.
Dog någon som stod dig nära? 
Ja, min kära katt.
Vilka länder besökte du? 
Jag tror visst att vi bara besökte Sverige 2018.
Bästa köpet? 
Huset :) 
Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Mina familj gör mig så himla glad. Lillebror som kommer springande med öppna armar mot mig och Smulan som säger så roliga saker. 
Saknar du något under år 2018 som du vill ha år 2019? 
Näe, inte vad jag kan komma på. Kanske träffa lite oftare mina vänner!
Vad önskar du att du gjort mer?  
Ätit mera choklad, hah hah!
Vad önskar du att du gjort mindre? 
Stressat! Allt stress berodde på husköp, försäljning av lägenhet och fuktskada.
Favoritprogram på TV? 
Jag har inte tittat på program på tv, förutom julkalendern (Buu-klubbens) tillsammans med barnen. Väldigt fint gjord! 
Bästa boken du läste i år? 
Kanske boken om Ester Blenda Nordström.
Största musikaliska upptäckten? 
Inga nya upptäckter, bara barnmusik hos oss för tillfället. Sen när det är tyst så njuter jag bara av tystnaden och sätter inte musiken på.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Jag har nog varit jätte glad, förutom i slutet av november (katten My).
Vad spenderade du mest pengar på? 
Lätt fråga, HUSET.
Vad gjorde du på din födelsedag 2018? 
Vi firade den på restaurang ASK med Mannen lite i förväg. På riktiga dagen var jag hos mamma och pappa med barnen och brorsan och åt jordgubbstårta.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Om alla varit friska.
Vad fick dig att må bra?  
Familjen, hobbyn, att läsa, sporta och vara med släkt och vänner.
Vem saknade du? 
My
De bästa nya människorna du träffade? 
Vi började "hänga" på invånarparken och där har vi träffat flera fina människor.
Mest stolt över? 
Smulan. Hon är en så fantastisk storasyster. Långt tålamod och vill lära Lillebror allting. Hon tar så fint hand om honom och är omtänksam <3
Högsta önskan just nu?
Att Mannen skulle ha lite ledigt, han har jobbat som en tok.
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?  
Det blir att se. Åtminstone leva lite mera sparsamt nu när så mycket pengar har farit åt till Huset. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar