fredag 14 december 2018

Badrummet

En sak har jag ångrat verkligen sedan vi satt vårt hem till salu. Det att vi inte krävde en fuktighetskartläggning före vi flyttade in. För det gjorde köparen när vi sålde vårt och det fanns fukt i badrummet runt golvbrunnen. 
Det innebär att HELA badrummet  rivs upp, isoleras på nytt, golvvärme installeras, det skall kaklas och sättas nya möbler osv. 

Skulle vi ha krävt en kartläggning så skulle vi kanske ha fått ett nytt badrum före vi flyttade in. 


Vårt badrum som på måndag skall rivas.


Bastun klarar sig inte heller, där måste också fuktisoleringen fixas.

Tur i oturen så behöver vi inte leva länge bland byggkaoset. Flyttlådorna kommer idag och jag packar så gott det går före måndag. Mannen är på jobb på lördag, men föräldrarna mina passar barnen på söndag så då skall vi vara super effektiva.

Hem till jul <3

Nu när det händer så mycket så är jag verkligen tacksam över att jag är vårdledig, det är ett heltidsjobb att ta hand om barn, hem, flytt osv. Leveranser som tas emot, lådor packas, anmälningar skall göras, vaccineringar, rådgivning, kartläggningar, dagis och att vara kontaktperson till alla håll och kanter :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar