måndag 17 december 2018

Städtag i nya hemmet

Idag började badrumsrenoveringen kl.8 så jag tog barnen och katten Mårran med mig till nya hemmet. 
Eller jag skulle ta barnen med mig, men Lillebror somnade så jag parkerade honom utanför mommos och mofas och så var vi med Smulan och Mårran i Huset. 

Vi tömde lite lådor med basgrejs, åt pizza och jag spacklade vår sovrumsvägg samt Smulans rums vägg. De har haft så mycket tavlor och hyllor så väggarna är fulla med hål. 


Vi har tvättat alla skåp inuti...huh, vilket jobb och vilken mängd damm!

Sen lekte vi ute med Smulan och åkte pulka (hurra för snö). Vi for och väcka Lillebror (som sov i 4 timmar!) och tog med hela gänget till Huset.

Där tömde jag några lådor med kläder och sandpapprade punkterna jag hade spacklat. 
Ännu måste jag spackla Lillebrors rum och arbetsrummet.

Imorgon har jag som plan att måla vårt sovrum. Det blir så bökigt att måla det rummet när sängen anländer på torsdag. Bäst att försöka fixa allt före. 


Smulan och Lillebror stortrivs under trappan där det finns ett smart litet förråd! Det är som en liten koja :) Får se om jag får föra hit kallväskor, extra madrasser osv som jag hade planerat ;) Eller kommer hit små mattor i stället och Smulans dockservis...


På gamla adressen fortsätter packandet, huh, vilken mängd med lådor och grejer vi har!
Det har blivit en hel del på mitt ansvar nu när Mannen har hamnat jobba på veckoslut och kvällar, men som tur är det roligt att fixa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar