lördag 8 december 2018

Tillfälligt snö och Arne

I fredags kom det så mycket snö att barnen kunde åka pulka.
Alltså den glädjen! Lillebror åkte för första gången i pulka och det var superskoj när Smulan orkade dra honom långa vägar. 


Han drog med handen snö och sa "paa-paa". Så säger brandbilen nämligen, inte pii-paa, utan paa-paa.

Jag tror att vi var ute i två timmar i ett streck och sedan blev Smulan ännu 30 minuter och leka med grannbarnen. 

På kvällen var vi på restaurang med Mannen medan mommo och mofa passade barnen.
Det hade gått jätte bra med barnen! De sov när vi kom hem kl.20.

Vårt restaurangbesök kunde ha varit bättre. Förrätten passade inte min mage så jag orkade knappt äta huvudrätten och inte alls efterrätt. Jag fick någon reaktion av maten så att jag blev proppmätt och illamående. Så irriterande när vi bara har varit ute på tumis två gånger i året. Som tur gick det om sedan senare på kvällen.

Idag var vi på koncert tillsammans med barnen. Arne Alligator och Djungelorkestern spelade i Masaby kyrka.


Smulan hoppar i takt med Arne.

Det var jätte skoj och vi såg flera bekanta.
Fint att sådant ordnas i Kyrkslätt!

Vi åkte ännu på utflykt efter Lillebrors dagssömn och kom tillbaka hem först till kvällen så det blev en lång och rolig dag. 

Idag har snön smultit bort tyvärr. Vi får hoppas att det kommer mera snart, som skulle stanna kvar på marken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar