onsdag 19 december 2018

En julklapp

Barnens farmor och farfar (som vi kallar mummi & vaari) är svåra att hitta julklapp åt.
Ja-a, så jag delegerade uppgiften åt mina barn.

Jag gav dem fingerfärger och en canvasduk.
Det för det mesta grönt, lite röda händer och fötter samt en hel del gult när Lillebror skulle sätta sina händer på duken, lika som systern. Och så satt han lite gul färg i munnen så vi måste ta en tvättpaus. 

När vi var färdiga ställde jag barnen i duschen och duschade dem så rena det bara gick (de fick måla nakupelle). Sedan fick de ännu ta ett bad. Badrummet ser väldigt färgglatt ut!

När tavlan och barnen hade torkat så fick Smulan skriva deras namn på tavlan.
Det blev väldigt naivistiskt, en stil farföräldrarna gillar :)

Barnen fick också fria händer när den skulle paketeras.
Nu harmar det att jag inte fotade tavlan, bara paketet!


Det blev tapetpapper, dubbla snören, MEN utan rosett. Rosetterna skulle klistras på sidorna. Lillebror hjälpte till med tejpen. 

Alldeles härligt paket när de fick göra precis som de ville!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar