onsdag 12 december 2018

Dagisjulfest och asken

Idag, tidigt i morse var vi på julfest på Smulans dagis.
Det var mysigt, barnen uppträdde med sång och vi fick gröt och pepparkakor. 
Lillebror hittade en stor låda med leksaker som han började genast leka med. Han var som fisken i vattnet där. 

Eftersom vi vaknade så tidigt så somnade Lillebror vid matbordet, för första gången. Han kämpade på och försökte äta trots att sömnen tyngde. Sen gav han upp och gick och la sig en timme tidigare än normalt.

Igår fick vi katten Mys urna hem. En vacker liten ask av björk.
Hon ligger bredvid mig när jag bloggar och jag tänker på hur mjuk hon var och hur vackra ögon och päls hon hade. Allt det är nu i asken. 


Mårran kom och sitta bredvid mig istället och kollade i förpackningen med asken.

Jag har funderat på hur han har tagit det att han är ensam katt nu. 
Han har aldrig varit utan My hemma tidigare så månne han inte tycker att det är underligt. Han söker sig kanske oftare till oss och är inte så mycket ensam i andra rum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar