tisdag 1 januari 2019

Gott nytt år!

Välkommen 2019!
Sista dagen på året 2018 firade vi tillsammans med vänner i nya hemmet. 

Smulan var värd för barnen och de klarade sig utmärkt. Inga konflikter behövde lösas utan de fixade allt själva. De lekte, åt, lekte, badade, lekte, åt och lekte. 

Lillebror var en del med de andra barnen och trivdes också bra med de vuxna. 
Han gick och sova normal tid och vaknade normal tid. Smulan hon fick vaka lite längre, till 21.30 tror jag och hon sover fortfarande (klockan är 9). 

Vi kunde se från fönstret kommunens fyrverkerishow. Det är en stor fördel när man bor uppe på ett berg, man ser långt :)
Det snöade och blåste alldeles förskräckligt så det var ganska skönt att sitta inomhus och kolla på raketerna.


Mårran kollar på rakterna efter midnatt.

Jag var helt säker på att jag inte skulle vaka till midnatt. Men det gjorde jag! Minns inte när jag senast skulle ha orkat vaka på nyåret "så länge". 

Vi satt med Mannen och kompisen efter att de andra gått och lagt sig och lyssnade på 90-tals musik. Vi satt och mindes vilka bänd vi lyssnade på och som var på toppen då. Lite luckor hade vi i minnet, men någon kom ihåg något och de andra annat så fick vi pusslen ihop klistrade :)

Eftersom kompisen kom gående till oss så tänkte jag att jag följer henne halvvägs hem så vi kan fortsätta prata. Det var ganska uppfriskade att gå i snöyran. Konstigt nog så kom ingen annan emot oss, hah hah!
När jag kom hem så satt vi ännu tillsammans med Mannen och Mårran och kollade på raketer. 

En riktigt bra början på ett gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar